Japanese Plums 梅の実

Japanese follows English. 英語の後に日本語が続きます。

I've seen many times Japanese plums in photos, on the internet, or in stores, but it was the first time for me to see such many plums on a tree in person. Their fresh green color and round shape are so pretty!!  

Japanese apricot plums 梅の実

Green plums and leaves are beautiful! 緑の葉と梅がきれい!

So many plums! こんなにたくさん!


It's none of my business, but what is the owner going to do with these? Is he/she just throwing them away? If so, I want to get them to make plum liquor...😅 

(If you wish to post your comment but don't have a Google account, select "anonymous" from the drop down menu titled "comment as"!)

梅の実です。スーパーや本で目にしたことはありましたが、実際に見たのは初めて。緑がとてもきれいです。ご近所のお庭で生ってました。

余計なお世話なんですがどうされるんでしょうか?捨てちゃうのかな?だったら梅酒作るからくれないかな。。。なんて思ってしまいました😅

(Google アカウントを持ってない方は、コメント記入後に「Google アカウント」をクリックし、「匿名」か「名前/URL」を選択してからご記入ください!)

0 件のコメント:

コメントを投稿

Female Scarlet Skimmer (Crocothemis Servilia) ショウジョウトンボ(猩々蜻蛉)

英語の後に日本語が続きます。 This is a female scarlet skimmer (a ruddy marsh skimmer or Crocothemis servilia), or so I believe. In contrast to its name, t...